‏הצגת רשומות עם תוויות ניהול רשת. הצג את כל הרשומות
‏הצגת רשומות עם תוויות ניהול רשת. הצג את כל הרשומות

יום רביעי, 2 במאי 2012

הגנה מפני מחיקה

תוספת נחמדה שמגיעה עם AD 2008 היא הגנה על אובייקטים מפני מחיקה בטעות.
כל OU חדש שתצרו יסומן כמוגן מפני מחיקה - תוכלו למחוק אותו רק לאחר שתסירו את ה V מהמקום המסומן.

אבל מה קורה עם כל ה OU שהיו לפני שעברתם ל 2008? אפשר ללכת לסמן אותם ידנית.
אבל מה יקרה עם יש לכם עשרות או מאות OU?
אתם יכולים להריץ את ה script הבא ולחסוך לכם לא מעט קליקים...
for /F "tokens=*" %i in ('dsquery OU "OU=Your Ou,DC=Your Domain,DC=com" -limit 0') do dsacls %i /D "EVERYONE:SDDCDT"

יום חמישי, 26 באפריל 2012

פח הזבל החבוי של Active Directory

אחד הדברים הטובים ב AD 2008R2 הוא האפשרות לשחזר אובייקטים שנמחקו.

ולמי לא קרה שמחק משתמש ? רק לפני כחודש מחקתי בטעות את המשתמש שמריץ את ה sharepoint הארגוני...אופס..קורה :-) (שוחזר תוך פחות מחמש דקות!)

אבל...
בשביל להנות מהאופציה הזאת אתם קודם כל צריכים להיות ב forest functional level מתאים 2008R2.
ובעיקר לזכור להריץ את הפקודה הבאה שתאפשר את "פח הזבל":
Enable-ADOptionalFeature –Identity ‘CN=Recycle Bin Feature,CN=Optional Features,CN=Directory Service,CN=Windows NT,CN=Services,CN=Configuration,DC=yourDomain,DC=com’ –Scope ForestOrConfigurationSet –Target ‘yourDomain.com’

ואחרי שביצעם את כל זה תוכלו לנסות ולשחזר דברים שמחקתם מה AD לפי הדרך של Microsoft
מסורבל ולא נחמד

אז בשביל לעשות את הדברים הרבה יותר פשוטים יש את PowerGui כלי חינמי מבית Quest (כלי מעולה שיודע לעשות המון דברים).
נוסיף לו את התוסף הנדרש Active Directory Recycle Bin PowerPack וזה זהו
מפה והלאה אתם יכולים להיות הרבה יותר רגועים בנוגע למחיקת משתמשים, קבוצות, או כל אובייקט אחר




יום חמישי, 19 באפריל 2012

הודעת שגיאה במחיקת ספריות

בעת מחיקת ספריות ב windows 2008 R2 מתקבלת הודעה כאילו אנו מוחקים ספריה שנמצאת בשיתוף דבר מלחיץ בפני עצמו.

הדבר מתועד במאמר הבא: http://support.microsoft.com/kb/2493924

כשיש לך המון שרתי windows 2008 R2 אתה רוצה לפתור זאת על כולם
ומבצע זאת בעזרת ה GPO שנמצא על השרתים
מוחק את ה key המדובר במאמר בעזרת ה gpo preferences ומקפיד על כך שיבוצע רק על מערכת ההפעלה הנכונה

יום שלישי, 17 באפריל 2012

Sync Center

אצלנו בארגון (שטראוס) כל המחשבים פרוסים עם windows 7
התחנות הניידות שלנו מפעילות את sync center כך שהמשתמשים יוכלו "ללכת" עם הקבצים שלהם לכל מקום

לפעמים בגלל תקלות או ריבוי משתמשים על מחשב נייד יש צורך לבצע reset לכל ההגדרות ולמחוק את העותק המקומי של הקבצים (שימו לב לעשות זאת רק לאחר שבדקתם שכל הקבצים מסונכרנים)

ביצוע reset שכזה מתבצע ע"י עריכת ה registry
יש לגשת ל HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Csc\Parameters
ולהוסיף שם ערך DWORD בשם FormatDatabase ובערך 1
ולאחר מכן להפעיל את המחשב מחדש

בהצלחה

יום חמישי, 3 בדצמבר 2009

איחוד קבצים

בתור מנהל רשת התבקשתי לא פעם לבצע מניפולציה על קבצי log
לא מעט תוכנות ואפליקציות יוצרות קבצי לפי יום, גודל או משתמש
ולא פעם תהיתי איך לחבר את כל קבצי הלוג יחד לפי ביצוע המניפולציה עליהם

אז הנה תוכנה מאוד קטנה וחביבה

TXTcollector



קוראים